Netflix, 1999’da abonelik temelli seç izle sistemine veya VOD hizmetine ilk başladığında, içerik seçimi televizyon ve uydu yayıncılarının sunduklarının yakınında bile değildi. 10 yıl sonra ise 10 milyondan fazla kullanıcı Netflix’in 100.000 başlığına abone oldu. 2013 itibarıyla Netflix, 40 ülkede 37 milyon üyeyi, ayda bir milyar saatten fazla TV şovu ve filmi aşar hale geldi.

VOD servis sağlayıcıları yayın için videoları depolamak, yönetmek ve işlemek adına; video içeriğini kodlamak, kod çözmek, saklamak ve kablo, yayın ve telekom ağları yoluyla iletmek için kullanılan çeşitli giriş, çıkış ve depolama ortamlarından oluşan veri merkezlerini kullanır. Video sunucuları, gerçek zamanlı aktarım yetenekleri ve diğer ekipmanlarla ağ oluşturma özellikleriyle yüksek işlem gücüne sahiptir. Ayrıca markalama, grafik entegre etme ve canlı girişleri ve reklamları ekleme gibi diğer uygulama özelliklerini de sunarlar. Bu faydalar, 2012-2016 dönemi için %13.87‘lik bir yıllık bileşik büyüme oranı yayınlaması beklenen Veri Merkezi VOD Pazarı büyümesinde büyük bir etken oynuyor.

Video on Demand servisi, film ve televizyon izleme şeklimizde de devrim yarattı. Video içerik aktarımı son kullanıcıların televizyon ve filmleri duraklatmasına, hızlı ileri almasına ve geri sarmasına izin verdi, bu da en sevdiğiniz programın son bölümünü yakalamak için daha fazla acele etmemek anlamına geliyor. Video on Demand servis sağlayıcıları, kablolu TV, doğrudan eve (DTH) veya internet protokolü televizyonu (IPTV) gibi servis kanalları aracılığıyla içerik sunmaktadır. Bu hizmetler, tabletler ve akıllı telefonlar gibi portatif cihazlar ile televizyonlar, bilgisayarlar vb görüntüleme sistemlerine bağlanabilir.

Veri Merkezi VOD Pazarı üç ana segmente ayrıldı: VOD Sunucusu, SAN ve Video Sunucusu. Bu segmentlerin toplamının tahmini süre boyunca 2,5 milyar ABD Doları’nı aşması ve en sonunda 2016 yılına kadar 6.87 milyar ABD Doları’na ulaşması bekleniyor.

VOD pazarındaki finansal başarı, pek çok kablolu TV, DTH ve IPTV sağlayıcılarını kendi VOD platformlarını oluşturmaya yöneltmiştir. Bu sene Netflix, kablolu ve network televizyon VOD servisi ile rekabet edebilmek için hizmet listesine aktarım TV ağını ekledi. DirecTV’nin de 5.000’den fazla seç izle içerik seçeneği sunan ve DirecTV tarafından sağlanan spor programlarının canlı aktarımlarını sunan Play adlı online VOD platformunu yayınlaması bekleniyor. Daha fazla Video on Demand sağlayıcısı Video on Demand platformlarını benimserken, içeriği yönetmek ve depolamak için veri merkezlerinin hizmetlerini aramaya ihtiyaç duyacaklardır. Sonuç olarak, tüketiciler televizyon ve film izlemek için VOD seçeneklerini tercih etmeye devam ettikçe, VOD servisi ve dolayısıyla veri merkezi Video on Demand “talebi” gelecek yıllarda devam edecektir.

Kaynak: www.technavio.com